Bæredygtighed i strategi fra Destination Himmerland
I Destination Himmerlands nye strategi for 2020 – 2024 spiller bæredygtighed en afgørende rolle.
Destination Himmerland er et samarbejde mellem Mariagerfjord og Vesthimmerlands Kommuner. Et samarbejde, der bygger videre på det tidligere VisitMariagerfjord og VisitVesthimmerland.
I Destination Himmerlands nye strategi for 2020 – 2024 spiller bæredygtighed en afgørende rolle.
I Destination Himmerland er vores mål ikke blot at gøre Himmerland til en af turisternes foretrukne destinationer, med attraktive produkter og uforglemmelige oplevelser.
Vi gør det med ansvarlighed, så vi samtidig udvikler destinationen til at være et af de mest bæredygtige turistmål, så vi benytter vores fantastiske nature og samtidig beskytter den for kommende generationer.
Skriver Jimmy Stæhr-Petersen, direktør i Destination Himmerlands nye turismestrategi
Inspirerer turistvirksomheder ved at være et godt eksempel
Destination Himmerland vil stille krav til de produkter, der forbruges. Destination Himmerland vil gå forrest og stille krav om bæredygtig energi, ansvarlig klimaindsats, forhold omkring produktionsformer hos os selv og hos vores leverandører af varer og serviceydelser, som Destination Himmerland er ansvarlig for
Den praktiske viden, Destination Himmerland høster undervejs, vil vi bruge som inspiration til virksomhederne.
Destination Himmerland skal være det gode eksempel og praktisk brobygger mellem virksomhederne i destinationen og anerkendte certificeringsordninger, som Svanemærket, Green Key, Eco Label og ISO 14001 eller nye, som måtte komme til.