megetmereturismedestinationnord

Bæredygtighed i ny strategi for Destination NORD

Destination NORD vil meget mere end bare turisme, og ny strategi med fokus på bæredygtig turisme skal være med til at sikre 3.000 nordjyske turismearbejdspladser.

En ny ambitiøs strategi fra det tværkommunale destinationsselskab Destination NORD skal sætte skub i turismeudviklingen i Nordjylland og skaffe 3.000 nye arbejdspladser inden udgangen af 2030.

I strategien omtales bæredygtig turisme, som en af de syv centrale turismetrends.

Destination NORD skal derfor tilbyde bæredygtig turisme, da turisterne efterspørger det og er villige til at betale for det, hvilket er accelereret under COVID19-pandemien.

Temaer på tværs

Destinationen ser særligt fire temaer, som oplagt afsæt for samarbejde. Det er følgende:

  1. Kunst, kultur og kulturhistorie,
  2. Den nordjyske natur,
  3. Fokus på bæredygtighed
  4. maden som afsæt for oplevelser.

Destination NORD vil arbejde for en bæredygtig destination, da bæredygtighed og grønne løsninger er en helt særlig styrke for området.

Områdets specialisering ses i både virksomheder, innovations og vidensmiljøer i særligt Aalborg og Frederikshavn. Med afsæt i deres viden om bæredygtighed styrkes erhvervsturismen og den grønne omstilling i turismevirksomheder.

Læs strategien "Meget mere end bare turisme"...