gruppefoto3-pavillon-credit-fusillo-lab

Kronprinsesse Mary styrker Danmarks grønne image i Italien

"Grønne og bæredygtige løsninger optager i høj grad italienerne, og den danske udstilling under designugen har bygget videre på Danmarks image som et bæredygtigt land..."

Kronprinsesse Mary var med til at skabe opmærksomhed om Danmark og et grønt og bæredygtigt budskab under Milan Design Week.

Den danske deltagelse på årets vigtigste og største designbegivehed, Milan Design Week, har indtil videre skabt flere end 30 omtaler i primært italienske medier. 

”Grønne og bæredygtige løsninger optager i høj grad italienerne, og den danske udstilling under designugen har bygget videre på Danmarks image som et bæredygtigt land. Det er Danmarksbranding i høj stil og med substans, og gør også Danmark til et attraktivt rejsemål,” siger Ghita Scharling Sørensen, VisitDenmarks markedschef i Italien.

Hun peger på, at de mange omtaler er båret af et unikt venue, en enestående udstilling takket været et tæt samarbejde mellem private og offentlige aktører og ikke mindst H.K.H. Kronprinsesse Mary, som besøgte udstillingen sammen med erhvervsminister Simon Kollerup den 7. og 8. september. 

Læs mere på VisitDenmarks hjemmeside…