Ferry1 (1)

Danske Destinationer holder Masterclasses om bæredygtighed

Bæredygtighed er blevet en fast ingrediens, når der tales om turismeudvikling. Derfor er bæredygtighed omdrejningspunkt for en række netværksmøder afholdt af Danske Destinationer.

Tør vi tale om bæredygtighed, eller holder vi os tilbage af frygt for greenwashing? Hvordan integrerer man bæredygtighed i sin kernefortælling? Nogle af disse spørgsmål blev der svaret på, da Danske Destinationer I slutningen af april holdt en Masterclass med fokus på branding og markedsføring.

Danske Destinationer og GROUP NAO var vært for Masterclass #2 i projektet Bæredygtige destinationer i praksis, der er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. Her stod et hold eksperter klar til at dele deres viden og erfaring.

Melissa Baird, som er Communications Changemaker i Global Destination Sustainability Movement (GDS-Movement) snakkede om de væsentligste principper omkring bæredygtighed i branding og storytelling.

Janne Grønkjær Henriksen, marketingdirektør i VisitDenmark, dykkede ned i udfordringerne ved at kommunikere bæredygtighed som samlet nationalt brand.

Dertil delte Martin HH Bender fra Visit Sydsjælland-Møn A/S deres strategiske principper i ”markedsføring med mening” med afsæt i Go’ natur og feriepiloter.