fly2

Booking.com-undersøgelse: Svenskerne har også fokus på bæredygtig turisme

Den mest omfattende undersøgelse om bæredygtige rejser fra Booking.com til dato viser, at svenskerne også har et stigende ønske om at træffe mere bevidste og ansvarslige valg i forbindelse med deres rejser.

Her er nogle konklusioner om svenskernes fokus på bæredygtig turisme:

  • 67 % af de svenske rejsende bekræfter, at bæredygtige rejser er vigtige for dem, og 45 % siger, at de seneste nyheder om klimaændringer har fået dem til at træffe mere bæredygtige rejsevalg.
  • 49 % af de svenske rejsende siger, at de ønsker at forlade de steder, de besøger, i bedre stand, end da de kom dertil, og 19 % angiver, at de valgte at rejse i lavsæsonen for ikke at bidrage til masseturismen.
  • Næsten en fjerdedel (23 %) siger, at de har valgt at rejse til en destination tættere på hjemmet i de sidste 12 måneder for at reducere deres CO2-fodaftryk.
  • 71 % af de svenske rejsende har til hensigt at bo på bæredygtige overnatningssteder mindst én gang i det kommende år, men næsten en fjerdedel (24%) ved dog stadig ikke, hvordan man finder dem.

Dette understreger vigtigheden af ​​at gøre denne bæredygtighedsinformation gennemsigtig og forståelig for et bredt publikum af rejsende.

Læs hele undersøgelsen her