visitmiddelfart

VisitMiddelfart beskyldes for greenwashing

Greenwashing er blevet et udbredt fænomen herhjemme, også i turismeerhvervet, og VisitMiddelfarts seneste kampagne, er ifølge eksperter et grelt eksempel.

”De markedsfører sig som Europas mest bæredygtige destination, men det er meget svært at finde belæg for den påstand i deres materiale,” siger Uffe Rabe Krag, politisk chef ved Forbrugerrådet Tænk, og fortsætter.

”Alle skal have lov til at markedsføre sig med alle de gode resultater, de har opnået.”

”Men det er i forbrugerens klare interesse, at virksomhederne og organisationer er konkrete og sandfærdige, især når det gælder bæredygtigheds-anvisninger, og den video, VisitMiddelfart har lavet, er meget ukonkret og på kant med sandheden, og det er problematisk,” siger han.

“Den video, VisitMiddelfart har lavet, er meget ukonkret og på kant med sandheden, og det er problematisk,” siger Uffe Rabe Krag, Forbrugerrådet Tænk

Læs Forbrugerombudsmandens retningslinjer for ”grøn” markedsføring her.